Voluntariat Estiu 2018: Vols participar en un taller d’accessibilitat a Moçambic?

A Arquitectura Sense Fronteres treballem a Moçambic des de l’any 2005. Un dels projectes que estem realitzant actualment, “Disseny participatiu de l’espai urbà amb especial atenció a l’accessibilitat universal i seguretat per als col·lectius vulnerables”, finançat per l’Ajuntament de Barcelona, té l’objectiu de millorar la inclusió social de col·lectius en situació de vulnerabilitat a través de l’accessibilitat universal i la millora dels espais públics mitjançant la participació ciutadana al municipi d’Inhambane. Per tal de donar a conèixer la problemàtica a la ciutadania, aquest estiu ens hem proposat buscar acompanyants amb ganes d’aportar i aprendre sobre l’accessibilitat en aquest context, i per realitzar les jornades de sensibilització a diferents mercats i escoles d’Inhambane.

Organitzarem jornades  participatives a 10 mercats i 10 escoles al municipi d’Inhambane

Facilitem aquestes jornades, juntament amb activistes locals, amb l’objectiu de sensibilitzar la població local mitjançant dinàmiques participatives sobre les dificultats d’accessibilitat dels col·lectius més vulnerables de la ciutat i, així, augmentar l’empatia cap a les persones amb diversitat funcional.

Si tens ganes d’aportar i aprendre, acompanya’ns!

Els participants d’aquest taller d’estiu, no només hauran de dinamitzar aquestes jornades, sinó que les hauran d’idear i organitzar, treballant conjuntament amb associacions locals, per tal que el missatge arribi al màxim de la població i provoqui un canvi de concepció de com hauria de ser una ciutat inclusiva.

Els dos tallers d’estiu de dues setmanes cada un, es duran a terme: el primer durant la segona quinzena de juliol i el segon torn durant la primera quinzena d’agost.

Busquem 32 persones per poder donar suport als dos torns de jornades participatives, interessades en les dificultats dels col·lectius més vulnerables en relació al tema de l’accessibilitat. S’intentarà crear grups multidisciplinaris per potenciar l’intercanvi de coneixements i punts de vista.

Teniu més informació sobre aquest projecte de voluntariat en català aquí.

Más información sobre este proyecto de voluntariado en castellano aquí.

 

ASF al Festival d’Arquitectures de Barcelona +Model

Model. Festival d’Arquitectures de Barcelona és un espai de reflexió i celebració que ens acosta a l’arquitectura experimental i ens ajuda a repensar com volem viure junts i juntes a través de nous models de ciutat i nous imaginaris. El [...]

Conclou una nova Setmana d’Intercanvi sobre el Dret a la Ciutat a València i Barcelona

Entre el 23 i el 31 d’octubre de 2024, es va celebrar a les ciutats de València i Barcelona un nou intercanvi d’experiències vinculades al Dret a la Ciutat. Aquesta segona trobada, precedida per la que va tenir lloc el [...]

La col·laboració entre generacions

El voluntariat és una eina clau per avançar cap a una societat més justa i equitativa. Des d’Arquitectura Sense Fronteres, entenem la col·laboració entre generacions com una pràctica transformadora que enforteix el teixit social i contribueix a la construcció de [...]

Construïm la imatge del primer habitatge plurifamiliar en altura a Chamanculo C

Al llarg de 2024 equips tècnics dels sectors financer, legal i arquitectònic van reflexionar amb la comunitat de Chamanculo C sobre com materialitzar la construcció d’habitatge en altura sense riscos financers. L’objectiu és que les famílies de Chamanculo romanguin al [...]