Estrenem anys! 25è aniversari!

Estem d’enhorabona: la nostra organització fa 25 anys. El 30 de març de 1992, 88 persones, entre les quals hi havien 84 arquitectes, 1 biòleg, 1 perit industrial i 1 professor de dibuix, es van reunir per constituir la nostra Associació com a Organització no Governamental, per tal d’integrar l’Arquitectura i la seva funció social en el camp de la cooperació. Des de llavors, lluitem dia a dia per que la defensa per un hàbitat digne pugui ser una realitat en tots els racons del món.

Després de 25 anys de trajectòria, ens portem molts aprenentatges, experiències, vivències i el desenvolupament de molts projectes tant en el terreny de la cooperació internacional com local.

I per aquesta ocasió tant especial:  celebrem anys i ho volem fer en gran, fent públic el nostre documental ‘El derecho a un techito’ rodat a Guatemala per l’ONGD AGARESO (Associació Gallega de Reporteiros Solidaris) a qui agraïm la seva feina i col·laboració.

Aquest documental -que fins ara ha estat projectat en festivals i fòrums privats- té com el fil conductor la nostra major senyal d’identitat: el dret a un habitatge digne, i és una mostra del treball d’ASF a Guatemala en els últims vuit anys.

Però, sens dubte, ‘El derecho a un techito’ és també un reflex dels centenars de projectes que en aquests 25 anys hem dut a terme des d’Arquitectura Sense Fronteres.

Et convidem a que el vegis i el comparteixis. Però sobretot et convidem a que el gaudeixis!

Durant els dies 27, 28 i 29 de març d’enguany ASF va col·laborar a la setmana d’Aprenentatge i Servei a la Ciutadania (ApS) de l’Institut Fort Pius de Barcelona. Durant aquella setmana l’Institut va organitzar un seguit d’activitats entorn dels [...]

Aquest any participem en les setmanes de l’arquitectura 2024 de Barcelona estrenant l’exposició Chamanculo C: Construcció col·lectiva de la ciutat. És una exposició itinerant que analitza els reptes del dret a l’hàbitat a través del projecte Hàbitat, desenvolupat per ASFE [...]

Un intercanvi educatiu, basat en el gènere, entre Barcelona i Inhambane Durant els mesos d’abril i maig ha tingut lloc la tercera edició del projecte d’intercanvi Sem Barreiras, aquest cop entre l’Institut Les Corts de Barcelona (Catalunya) i l’Escola Secundaria [...]

Model. Festival d’Arquitectures de Barcelona és un espai de reflexió i celebració que ens acosta a l’arquitectura experimental i ens ajuda a repensar com volem viure junts i juntes a través de nous models de ciutat i nous imaginaris. El [...]